sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Unelmilla ruokittu

Unelmoin, siis olen.

Niinkin voisi varmaan määritellä elävänsä, vai elääkö silloin toisessa ulottuvuudessa nykyhetken sijaan?

En usko, että unelmat estävät meitä elämästä tässä hetkessä, päinvastoin, niiden avulla saatamme kulkea kohti uutta ja tuntematonta, kohti haaveitamme ja suurimpia toiveitamme.

Minä haaveilen paljon, innostun herkästi ja kuumeilen milloin mitäkin, oli se sitten tatskakuume, himo laittaa tukka uuteen kuosiin, päivittää vaatekaappia tai sitten näitä isompia muutoksia, kuten haave omasta kodista.

Jo hyvänaikaa olenkin potenut hirvittävää asunto/talokuumetta, eikä se ota hellittääkseen millään, joten tein muutaman kollaasin, joihin tuli ihania kuvia siitä, miten ja millä kotia voisi kaunistaa. 

Eikä tästäkään kyllä ollut varsinaisesti apua, hups ja hihi.





Myönnän.

Mä olen materialisti. 


Tällä hetkellä olen erityisen hurahtanut astioihin! Iittala Storen, NetAnttilan ja Kodin1:sen sivuja on tullut katseltua useaan otteeseen... Toki pidän myös kynttilöistä, lyhdyistä, tekstiileistä, valaisimista ym ym ym, mutta jotenkin astiat ovat nyt Se Juttu.

Haaveilenkin kovasti pistäväni astiapuolen hiljalleen uusiksi, niin että sitten kun muutan täältä äidin ja iskän helmoista, mulla olisi nuoren aikuisen astioita, mistä pidän ja mitkä olen itse valinnut, jotka kestävät aikaa ja ovat helposti yhdisteltävissä kauniiksi kattauksiksi tai vain piristämään arkeani ja miellyttämään ihan vain mun silmää. 




Noi ihanat Seita Shopin Happy Lights-valopallot on myös niin ihania! 
Monesti olen ollut lähellä ostaa sellaiset, mutta en ole kuitenkaan viitsinyt, ainakaan vielä... 

Värimaailmoista eniten houkuttaa edelleen mustavalkoinen erilaisin tehostevärein. 
Pidän söpöstä hennon vaaleanpunaisesta, raikkaista sinisen ja turkoosin sävyistä, monista erilaisista metallisävyistä, kuten vaikkapa messingistä.
Oon innostunut myös pirteästä keltaisesta, jota en ole uskaltautunut edes ajattelemaan sisustusvärinä omassa kodissani, mutta silti se on jo hetken kiehtonut - kevään edetessä asia ei tule ainakaan helpottumaan!

Ja sitten, keittiöt.

Meillä on aloitettu keittiörempan valmistelevat työt sähköjen vedoilla, sillä talomme on hyvin vanha ja sähköt eivät riitä, uusiksi siis menevät.

Suunnittelemaani keittiöön tulee uutuutena mm. astianpesukone, jota tämänhetkiseen keittiöön olisi mahdotonta sovittaa.

Onneksi siihen tulee muutos.



Tuossa jokunen kuva, joista sain innostusta keittiömme uutta ilmettä miettiessä. 

Ammattilainen en ole, enkä sellaiseksi ole muuttumassa, mutta tuossa on sellaisia elementtejä, jotka omaa silmää miellyttää. 

Jostain syystä olen innostunut kovasti avohyllyistä, joista kauniit astiat näkyvät, eivätkä jää ovien taa piiloon.

Avohyllyt täytyy toki pitää järjestyksessä, että ne toimivat ja näyttävät hyvältä, mutta ehkä siinä piileekin se viehätys - järjestys ja käytännöllisyys yhdessä visuaalisesti miellyttävänä kokonaisuutena.


Tällaista tällä kertaa, ehkä palaan näihin ja/tai vaatteiden saralta tähän, jahka löydän kivoja kuvia ja saan ne nätisti nippuun :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti